Tuesday 12 January 2010

Huru hara di Malaysia

Bismillah

Bermacam2 berita yang ku lihat berlaku di negara kelahiranku malaysia..
Tentang penggunaan Allah dalam akhbar the Herald.
Tentang bakar church dan sek.
Tentang kes samun yang makin berleluasa
Tentang bahan lucah dan pil khayal yg makin senang nk didapati oleh pelajar
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Mutakhir/20100112212542/Article/index_html

Kes ahli keluarga bunuh 4 ahli keluarga yg lain dan mcm2 lg..

Most of these cases happened among malays in other words Muslim which is not really be a Muslim..napa yea jadik mcm nihh & napa lak ak mention Muslim which is not really be a Muslim.


Cuba selidik dalam diri kita tahu x kenapa Allah ciptakan kita.. klau kita tahu, kita buat x tugas tersebut. First thing first, diri sendiri ini? Dah cukup ke kita pengetahuan tentang agama kita? Dah kukuh akidah kita? Allah cakap dalam al-quran la taqrabbu zina, kita buat ke macam tuh, Allah nasihatkan kita jangan ikuti hawa nafsu, kite buat ke mcm tuh, Allah suh kita berbuat baik pada ibu dan ayah, kita buat dah ke mcm tuh?

Bile pengangan dan asas aqidah kita kukuh, keyakinan terhadap hari kiamat yg jaraknya makin dekat dan tanda2 nya dah byk berlaku skang, sudah pasti kita akan berubah dan kembali kepada kepada fikrah kita. Fikrah di mana kita betul2 kejar akhirat, betul2 mendekati rumah
Allah, tidak kira waktu subuh mahu pun di malam hari.. Betul2 mencari redha Allah.. This naseehah is also for myself, me remind myself that i also should do what i write. Jika gol yang mempunyai ilmu serta berpengetahuan tentang agama pun x buat apa yg Allah suh buat, kita nak expect org bwh jadik lg baikk??

Tepuk dada, tanya lah iman, carilah ilmu utk tambah keyakinan dan pegangan aqidah kita pada Allah dan Rasulullah SAW..

Kata2 Rasulullah SAW dalam hajinya yg terakhir, haji Wida 'Sesungguhnya aku telah tinggalkan untuk kamu sesuatu yg jika kamu berpegang teguh dengannya, nescaya kamu tdk akan sesat selama-lamanya, sesuatu yg bsr iaitu kitab Allah (al-Quran) dan sunah RasulNya.'

Ada majlis ilmu minggu nih di Soton.. Ada sapa2 nak ikt?

No comments: